Emlak Konutları Alparslan öğretmenleri olarak, Erasmus+ kapsamında 10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Hırvatistan’ın Split şehrindeki Osnovna Skola Spinut İlköğretim okulunda işbaşı gözlem hareketliliğimizi başarıyla tamamladık.
Emlak Konutları Alparslan öğretmenleri olarak, Erasmus+ kapsamında 10-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Hırvatistan’ın Split şehrindeki Osnovna Skola Spinut İlköğretim okulunda işbaşı gözlem hareketliliğimizi başarıyla tamamladık. Beş gün süren hareketlilik boyunca kodlama, STEM, dijital araçlar ve yaratıcı eğitim yaklaşımlarına dair farklı uygulamaları gözlemleyip deneyimleme fırsatı bulduk.
1. Gün – Tanışma ve Kodlamaya İlk Adım
Programın ilk gününde Hırvatistan ve Split şehri hakkında bilgilendirme yapıldı. Ev sahibi okulun eğitim sistemi, yürüttükleri projeler ve okul ortamı tanıtıldı. Ardından, kodlamaya giriş kapsamında bilgisayarsız kodlama atölyeleri ve 3D kalemlerle nesne tasarımı etkinlikleri gerçekleştirildi.
2. Gün – Güvenli İnternet, Scratch ve 4C Becerileri
İkinci gün, güvenli internet kullanımı hakkında bilgilendirme yapılarak, bu konunun öğrencilerde pekişmesi için Interland oyunu oynandı. Ülkemizi, okulumuzu ve şehrimizi tanıttıktan sonra Scratch platformu ve Scratch ile oyun tasarımı üzerine uygulamalar gerçekleştirildi. Ayrıca, kodlama ve STEM uygulamalarının 4C (Critical Thinking, Communication, Collaboration, Creativity) becerilerini geliştirmedeki rolü ele alındı. Micro:bit atölyesi, pixel art coding, binary code alphabet ve zaplycode etkinlikleri ile kodlama ve şifreleme uygulamaları yapıldı. Gün, ev sahibi okulun düzenlediği geleneksel dans gösterisi ile tamamlandı.
3. Gün – Dijital Araçlar, Türkçe Öğretimi ve LEGO Kodlama
Üçüncü gün, dijital araçların derslere entegrasyonu üzerine çeşitli çalışmalar gerçekleştirildi. Öğretmenlerimiz tarafından Atatürk ve doğa sevgisi konuları işlendi ve jigsaw puzzle etkinlikleri yapıldı. Türkçe öğretiminin dijital araçlarla nasıl desteklenebileceği üzerine bilgi paylaşımı yapıldı ve Kahoot üzerinden interaktif bir yarışma düzenlendi. Ayrıca, yaratıcı yazarlık atölyesi ile öğrencilerin hayal gücünü geliştiren etkinlikler yapıldı. Günün en eğlenceli etkinliklerinden biri ise LEGO ile kodlama uygulamaları oldu. Hexapod robot ve Stemi uygulaması atölyesi ile robotik konusuna farklı bir bakış açısı kazandırıldı.
4. Gün – Scratch, Minecraft ve M.bot ile Kodlama
Dördüncü gün, Scratch ile farklı yaş gruplarına uygun etkinlik tasarlama çalışmaları yapıldı. Minecraft Education ile kodlama uygulamaları gerçekleştirildi. Ardından, M.bot robotları programlama ve robot tasarımı atölyesi ile kodlama deneyimimizi bir üst seviyeye taşıdık. Küçük yaş gruplarında uygulanabilecek farklı dijital araçlarla kodlama çalışmaları üzerine gözlemler yaptık. Günün sonunda Sevgililer Günü ve 100. Gün kutlama etkinliklerine katıldık.
5. Gün – Hikâye Anlatımı ile Kodlama ve Proje Değerlendirme
Son gün, hikâye anlatımı ve kodlama arasındaki bağlantıyı güçlendiren etkinlikler gerçekleştirdiki. Ayrıca, ev sahibi okulun özel eğitim sınıflarındaki çalışmalarını inceleyerek farklı eğitim yaklaşımlarını gözlemledik. Hareketliliğimiz, proje değerlendirme toplantısı ve gelecek projeler üzerine fikir alışverişi ile tamamlandı. Program sonunda, sertifika ve hediye töreni düzenlendi.
Bu hareketlilik sayesinde yenilikçi eğitim yaklaşımlarını ve kodlamanın farklı yönlerini gözlemleyerek sınıflarımızda uygulayabileceğimiz birçok yeni fikirle döndük. Katkılarından dolayı Osnovna Skola Spinut okuluna ve tüm emeği geçenlere teşekkür ederiz!